Een fotobooth als bedrijfsbranding boost

Een goede merkidentiteit is ontzettend belangrijk voor het succes van een bedrijf. Je wilt herkenbaar zijn en herinnerd worden voor wat je doet en hoe je bedrijf eruitziet. Een sterke merkidentiteit helpt bij het creëren van herkenning, vertrouwen en loyaliteit bij klanten. Dat kan op talloze manieren en je aanwezigheid op beurzen en evenementen zorgt er zeker voor dat je meer gezien wordt. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf er uitspringt op zo’n beurs met honderden andere bedrijven? Een creatieve manier om je bedrijfsbranding te versterken en je merk op te laten vallen op evenementen is het gebruik van een fotobooth. Hier zijn enkele strategieën om een fotobooth effectief in te zetten voor je bedrijf en zo je merkidentiteit te versterken.

Inhoudsopgave

Zorg voor een passende achtergrond

Zorg dat je bedrijf en branding zichtbaar is op de foto. Dit doe je door te kiezen voor een passende achtergrond. Zorg bijvoorbeeld voor een logo op een muur van de beursstand, een vlag die je kunt ophangen of een banner waar je bezoekers voor kunnen staan. Elke keer dat ze naar de foto kijken zien ze jouw branding of logo, waardoor ze zich het bedrijf weer herinneren. Ook het delen op social media kan een boost geven als de branding op de foto staat. Degenen die de social media content zien, zullen ook de branding zien en bijvoorbeeld opzoeken wat voor bedrijf het is, of het bedrijf juist herinneren van een eerdere keer.

Voeg je logo toe aan de fotostrips

De fotobooth wordt geleverd met 700 fotostrips. Bij elke fotosessie worden er 3 foto’s gemaakt die op de strip worden geprint. Deze fotostrip kun je personaliseren, bijvoorbeeld met je brand kleuren of je logo. Dit werkt in principe hetzelfde als met de achtergrond, je bezoekers worden constant herinnert aan jouw bedrijf en merk en ook bij het online delen worden gebruikers met jouw merk in contact gebracht.

Bedrijf gerelateerde foto props

Zorg dat je leuke foto props hebt die iets met jouw bedrijf te maken hebben, die je bezoekers kunnen gebruiken om de foto op te leuken. Dit kunnen bijvoorbeeld gekke brilletjes zijn in de vorm van jouw product of natuurlijk het product zelf. De invulling ligt aan het bedrijf natuurlijk. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf in tassen en koffers en lanceer je een nieuwe koffer? Dan kun je bijvoorbeeld zorgen voor een vakantiegevoel met de foto props en ook de nieuwe koffer als prop laten gebruiken. Zo kunnen je bezoekers helemaal in de vakantiesfeer komen.

Organiseer een winactie

Daag je bezoekers uit om zo creatief mogelijk op de foto te gaan, door er een winactie aan vast te hangen. Ook dit kun je weer combineren met een fysiek product. “Creëer jouw perfecte vakantiefoto” voor een kans om de nieuwe koffer te winnen. Je kunt ze dan vragen om jouw bedrijf te taggen op social media voor deelname. Zo promoot je gemakkelijk je nieuwe koffer, want zij zullen massaal hun foto’s op social media delen. Door de tag zullen andere gebruikers direct weten welk bedrijf de koffer heeft gemaakt.

Data verzamelen

Gebruik de fotobooth om waardevolle gegevens te verzamelen. Vraag gasten om hun e-mailadressen achter te laten voordat ze de fotobooth gebruiken, zodat je ze de foto’s ook digitaal toe kunt sturen, maar uiteraard ook nieuwsbrieven of andere marketing mails. Zo kun je later nog terugkomen op bepaalde informatie, omdat bezoekers van grote evenementen toch vaak overweldigd raken door de hoeveelheid informatie. Als ze later een mail krijgen, kunnen ze het rustig nog even teruglezen. Het gebruik van een fotobooth om je bedrijfsbranding te versterken is een slimme investering die je merkidentiteit kan versterken en de aanwezigheid van je bedrijf op evenementen kan vergroten. Zorg ervoor dat je de fotobooth in lijn brengt met je merkwaarden en boodschap, en vergeet niet om plezier en interactie te stimuleren. Op die manier kun je je merk op een positieve en laagdrempelige manier onder de aandacht brengen bij je doelgroep.

Meer blogs