Inhoudsopgave
Kies de juiste achtergrond
Maak het speels met attributen
Niet iedereen is even gemakkelijk voor de camera. Dus om het laagdrempelig en speels te maken, kun je gebruikmaken van attributen. Denk aan gekke hoedjes, brilletjes of bordjes met grappige teksten. Zo maak je het voor iedereen gemakkelijk om het een leuke ervaring te maken waarbij ze worden gemotiveerd om er lekker iets geks en gezelligs van te maken.
Gasten kunnen zich verkleden en hun creativiteit de vrije loop laten terwijl ze poseren voor de fotobooth. Dit kan leiden tot hilarische momenten en foto’s waar ze nog lang om kunnen lachen. Vooral op feestjes zoals verjaardagen en bruiloften zijn deze attributen populair.
Maar juist ook op een personeelsfeestje kunnen ze een verschil maken. Want hoe informeel is het feestje eigenlijk? Kun je grapjes maken met je manager of is het beter om het te hebben over een recent sportevenement, om het neutraal en beleefd te houden? Een fotobooth met gekke brilletjes geeft daar in één keer antwoord op! Dus zelfs als je bezoekers er uiteindelijk niet voor kiezen om op de foto te gaan, is het wel duidelijk welke sfeer er gecreëerd wordt.
Personaliseer de fotostrip
Een andere manier om je fotobooth te personaliseren is door het design van de fotostrips op te leuken. De fotostrips zijn standaard gewoon wit, zoals de fotostrips uit de ouderwetse fotohokjes of zoals een polaroidfoto. Maar al die witruimte kan ook opgeleukt worden. Bijvoorbeeld met een leuk design in het thema van het feest, met een bedrijfslogo of met de namen van het echtpaar en hun trouwdatum.
Dit maakt elke fotostrip tot een aandenken dat mensen graag mee naar huis nemen. Door de fotostrip te personaliseren, voeg je een extra laag betekenis toe aan de foto’s, waardoor ze meer zijn dan alleen leuke kiekjes. Het zijn blijvende herinneringen.
Je kunt een ontwerp zelf aanleveren of ons vragen iets voor je uit te werken. We helpen je graag om het bij jouw evenement te laten passen.
Zakelijke branding van fotobooths
Speciaal voor zakelijke evenementen bieden we een aantal extra mogelijkheden voor de personalisatie van fotobooths. Zoals genoemd, kun je uiteraard de achtergrond en fotostrips van de fotobooth al aanpassen aan de bedrijf branding, met het logo of de bedrijfskleuren bijvoorbeeld. Maar we kunnen ook de fotobooth zelf aanpassen aan het bedrijf, door branding op de fotobooths aan te bieden, zoals platen met het logo.
Daarbij is er de mogelijkheid om de foto’s digitaal op te sturen naar de deelnemers. Je kunt hiervoor een vragenlijst maken die zij in moeten vullen om de foto’s te ontvangen. Dat kan heel simpel alleen een emailadres zijn en goedkeuring voor het versturen van nieuwsbrieven, maar je kunt ook een aantal aanvullende vragen stellen.
Zo kun je bijvoorbeeld bij een beurs vragen wat hun ervaring was met de stand en wat hun gevoel is over het bedrijf naar aanleiding van dit bezoek. Maar je kunt ook wat klantonderzoek doen. Valt iemand perfect binnen je gewenste doelgroep? Laat ze dan een aantal vragen invullen over je bedrijf of product, om zwart op wit te zien waar je doelgroep behoefte aan heeft.
Hou het wel kort, niemand heeft op een beurs tijd om 20 vragen in te vullen. Eventueel kun je toestemming vragen om een vervolggesprek aan te vragen of ze een langere vragenlijst toe te mailen. Zo kun je de fotobooths dus gebruiken voor een doelgroeponderzoek én voor het verzamelen van leads.