Personaliseer je fotobooth met deze tips

Fotobooths zijn tegenwoordig een populaire toevoeging aan feesten en evenementen. Ze bieden gasten een kans om herinneringen vast te leggen, terwijl ze tegelijkertijd zorgen voor een dosis plezier en creativiteit. Je bezoekers, personeelsleden of potentiële nieuwe klanten vinden de fotobooth sowieso leuk. Maar hoe zorg je ervoor dat je het eigen maakt? Dat het een persoonlijk tintje heeft die ervoor zorgt dat ze later op de foto’s terugkijken en nog precies weten waar ze gemaakt zijn, op welk evenement en door wie het georganiseerd was. Hier lees je precies welke mogelijkheden er zijn voor het personaliseren van je fotobooth.

Inhoudsopgave

Kies de juiste achtergrond

Een van de eerste dingen die opvalt bij een fotobooth is de achtergrond. Het is belangrijk dat deze aansluit bij het thema van je evenement. Bij een bruiloft kun je bijvoorbeeld een mooi hoekje maken met de thema kleuren en bloemen van de bruiloft en bij een zakelijk evenement kun je kiezen voor een achtergrond met het bedrijfslogo. Je kunt uiteraard ook kiezen voor neutrale achtergronden. Bij ons kun je verschillende glitter achtergronden mee huren, die voor heel veel feestjes van pas komen. Glitters zijn immers altijd een goed idee. Maar je kunt uiteraard ook gewoon een witte muur uitzoeken of zorgen voor een achtergrond met een specifieke kleur. Is je evenement buiten? Dan kun je het plekje zoeken met het beste uitzicht. De duinen op de achtergrond van een strand evenement of juist de koeien in de wijde, voor je duurzame evenement midden in de natuur. Het personaliseren van de achtergrond geeft je fotobooth een unieke uitstraling en zorgt ervoor dat de foto’s in lijn zijn met de sfeer van je evenement. Bovendien zorgt het ervoor dat de fotobooth opvalt. Vooral bijvoorbeeld bij een beurs, waar honderden stands staan en je iets zoekt om eruit te springen. Een flitsende achtergrond die past bij je beursstand en de boodschap van je bedrijf, trekt gegarandeerd mensen van veraf al aan.

Maak het speels met attributen

Niet iedereen is even gemakkelijk voor de camera. Dus om het laagdrempelig en speels te maken, kun je gebruikmaken van attributen. Denk aan gekke hoedjes, brilletjes of bordjes met grappige teksten. Zo maak je het voor iedereen gemakkelijk om het een leuke ervaring te maken waarbij ze worden gemotiveerd om er lekker iets geks en gezelligs van te maken.

Gasten kunnen zich verkleden en hun creativiteit de vrije loop laten terwijl ze poseren voor de fotobooth. Dit kan leiden tot hilarische momenten en foto’s waar ze nog lang om kunnen lachen. Vooral op feestjes zoals verjaardagen en bruiloften zijn deze attributen populair.
Maar juist ook op een personeelsfeestje kunnen ze een verschil maken. Want hoe informeel is het feestje eigenlijk? Kun je grapjes maken met je manager of is het beter om het te hebben over een recent sportevenement, om het neutraal en beleefd te houden? Een fotobooth met gekke brilletjes geeft daar in één keer antwoord op! Dus zelfs als je bezoekers er uiteindelijk niet voor kiezen om op de foto te gaan, is het wel duidelijk welke sfeer er gecreëerd wordt.

Personaliseer de fotostrip

Een andere manier om je fotobooth te personaliseren is door het design van de fotostrips op te leuken. De fotostrips zijn standaard gewoon wit, zoals de fotostrips uit de ouderwetse fotohokjes of zoals een polaroidfoto. Maar al die witruimte kan ook opgeleukt worden. Bijvoorbeeld met een leuk design in het thema van het feest, met een bedrijfslogo of met de namen van het echtpaar en hun trouwdatum.

Dit maakt elke fotostrip tot een aandenken dat mensen graag mee naar huis nemen. Door de fotostrip te personaliseren, voeg je een extra laag betekenis toe aan de foto’s, waardoor ze meer zijn dan alleen leuke kiekjes. Het zijn blijvende herinneringen.

Je kunt een ontwerp zelf aanleveren of ons vragen iets voor je uit te werken. We helpen je graag om het bij jouw evenement te laten passen.

Zakelijke branding van fotobooths

Speciaal voor zakelijke evenementen bieden we een aantal extra mogelijkheden voor de personalisatie van fotobooths. Zoals genoemd, kun je uiteraard de achtergrond en fotostrips van de fotobooth al aanpassen aan de bedrijf branding, met het logo of de bedrijfskleuren bijvoorbeeld. Maar we kunnen ook de fotobooth zelf aanpassen aan het bedrijf, door branding op de fotobooths aan te bieden, zoals platen met het logo.

Daarbij is er de mogelijkheid om de foto’s digitaal op te sturen naar de deelnemers. Je kunt hiervoor een vragenlijst maken die zij in moeten vullen om de foto’s te ontvangen. Dat kan heel simpel alleen een emailadres zijn en goedkeuring voor het versturen van nieuwsbrieven, maar je kunt ook een aantal aanvullende vragen stellen.

Zo kun je bijvoorbeeld bij een beurs vragen wat hun ervaring was met de stand en wat hun gevoel is over het bedrijf naar aanleiding van dit bezoek. Maar je kunt ook wat klantonderzoek doen. Valt iemand perfect binnen je gewenste doelgroep? Laat ze dan een aantal vragen invullen over je bedrijf of product, om zwart op wit te zien waar je doelgroep behoefte aan heeft.

Hou het wel kort, niemand heeft op een beurs tijd om 20 vragen in te vullen. Eventueel kun je toestemming vragen om een vervolggesprek aan te vragen of ze een langere vragenlijst toe te mailen. Zo kun je de fotobooths dus gebruiken voor een doelgroeponderzoek én voor het verzamelen van leads.

Conclusie

Het personaliseren van een fotobooth kan je feest of evenement naar een hoger niveau tillen. Door te kiezen voor een unieke achtergrond, leuke attributen en gepersonaliseerde fotostrips, creëer je een ervaring die je gasten niet snel zullen vergeten. Daarnaast bieden fotobooths ook zakelijke mogelijkheden, waardoor ze een waardevol hulpmiddel kunnen zijn voor bedrijven die op zoek zijn naar innovatieve manieren om hun merk te promoten en klantinteractie te verbeteren. Dus de volgende keer dat je een feest of evenement organiseert, overweeg dan om een fotobooth toe te voegen en maak er een onvergetelijke ervaring van.

Meer blogs